Tinggalkan Pautan Anda

Selasa, 16 Ogos 2011

IFTAR GURU-GURU SMIH

12/08/2011
Iftar guru-guru SMIH bersama anggota lembaga dan ahli keluarga guru-guru telah diadakan beru-baru ini. Program dimulakan dengan tazkirah ringkas oleh Ustaz Aminuddin Ruskam.

Sungguhpun suasana sungguh hingar bingar lantaran keriuhan anak-anak kecil yang berlumba lari dan bermarathon, namun isi kandung tazkirah beliau masih tetap menyengat! Banyak input wajar diambil pusing dan diperhatikan. Alangkah indahnya jika ibu bapa anak-anak terbabit "mengerti" tentang kemuliaan majlis ilmu. Sewajarnya dengan apa cara pun, anak-anak itu didiamkan, agar dari kecil mereka diasuh memuliakan majlis ilmu sekalipun seringkas ini. Anak-anak itu tidak bersalah kerana mereka tidak mengerti. Yang bersalahnya ialah ibu bapa yang tak terperasan ketidak mengertian anak-anak mereka sehingga menimbulkan gangguan terhdap majlis seumpama ini. Semoga ia tidak berulang

Majlis dipengerusikan oleh Ustaz Mat Noor. Guru muda yang berpotensi besar untuk meneruskan medan juang dakwah di bumi ini. Tekun mendengar "nasihat" Ustaz Aminuddin.


Majlis berbuka puasa dengan kurma, kuih muih dan pisang sejurus sebelum menunaikan solat Maghrib berjemaah.



Kehebatan Ustaz Azmen terserlah dalam pelbagai bidang dan arena. Ini antara bidang yang cukup diminati beliau. Hebat betul beliau. ( Entah kenapa, secara tak langsung semua jemaah melonggokkan makanan ke depan ustaz Azmen, lalu terus masuk saf solat Maghrib hehehe...)

Selepas solat Maghrib, hidangan nasi berlauk kampung dihidangkan untuk didnikmati bersama di dalam talam. Lapar punya pasal, terlupa nak ambil gambar. Lepas solat Isyak, agenda diteruskan dengan solat sunat Terawih dan witir.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mengenai Saya

Foto saya
SK LKTP ULU TEBRAU, SMK ULU TEBRAU, SM DATO' JAAFAR, SMK TELOK DATOK,UMS, ROTU UMS,::: 507,501, SKELERUPT, GWI IND, INCHEM IND, PLASTIC IND, STEEL IND, B. PAVES CONSULT, SMKTD, SMIH>>>