Tinggalkan Pautan Anda

Selasa, 16 Ogos 2011

AMARAN 1 Hikmah kepada semua!!!


"HANYA USTAZ DAN USTAZAH YANG DIBENARKAN MELALUI KELAS 1 HIKMAH.
KALAU ANTUNNA CUBA MEROSAKKAN HARTA BENDA KELAS 1 HIKMAH, KAMI SEMUA AKAN TUNTUT PERBUATAN ANTUNNA DI AKHIRAT NANTI.

SESUNGGUHNYA ALLAH MAHA MELIHAT DAN MAHA MENGETAHUI.

KERJA SAMA ANTUNNA AMAT KAMI HARGAI.

Begitulah amaran adik-adik dari kelas 1 Hikmah. Tak mungkin mereka menampal amaran sedemikian jika sesuatu yang kurang baik tidak berlaku ke atas mereka. Sebenarnya kelas ini merupakan antara kelas yang menjadi laluan lintasan mudah dari blok bersebelahan. Jika tidak menyeberang melalui kelas ini, laluan pilihan adalah lebih jauh.

Mana lebih baik?
Jauh sedikit tanpa fitnah, atau laluan singkat semudah terjatuhnya fitnah atas kita.

Fitnah boleh berlaku tanpa disedari. Contohnya mudah. Adik-adik tergesa-gesa untuk ke bilik guru lelaki pada waktu rehat. Laluan terdekat ialah menyeberangi kelas-kelas ini ( 1 Hikmah, 1 Ihsan ). Adik melaluinya bersendirian, dan dari kejauhan ada mata yang menyaksikan tindak-tanduk adik. Adik jujur, tak usik apa-apa pun. Waktu petang, ada pelajar 1 Hikmah mengadu kehilangan barang. Adik di panggil ke bilik guru kerana ada saksi yang melihat adik masuk ke kelas tersebut pada waktu rehat secara bersendirian dan dalam keadaan tergesa-gesa!!! INILAH FITNAH!!!

Elakkan diri dari perkara yang boleh menyusahkan kita.
Jauhkan diri dari fitnah.

Bagi yang memang "ringan tangan" suka usik barang milik orang lain, berhati-hatilah. Sesungguhnya amaran adik-adik 1 Hikmah itu tetap dalam PERHATIAN ALLAH!
Kerana itu adalah hak mereka...

1 ulasan:

Mengenai Saya

Foto saya
SK LKTP ULU TEBRAU, SMK ULU TEBRAU, SM DATO' JAAFAR, SMK TELOK DATOK,UMS, ROTU UMS,::: 507,501, SKELERUPT, GWI IND, INCHEM IND, PLASTIC IND, STEEL IND, B. PAVES CONSULT, SMKTD, SMIH>>>