Tinggalkan Pautan Anda

Selasa, 22 Mac 2011

Bersua Cikgu Sharom


Syukur sangat-sangat Allah pertemukan saya dengan cikgu KHB yang ajar saya masa tingkatan 2 dan 3 tahun 1992-1993. Cikgu Sharom, kini berkhidmat sebagai Guru Penolong Kanan di Sekolah Puteri Wangsa.

Hasil didikannya saya dapat anugerah Pelajar Terbaik Panitia KHB Tahun 1993. Dan jasanya yang paling besar ialah sekarang saya turut menjadi guru KHB sepertinya. Apa yang saya ajarkan kepada anak-anak murid saya kini adalah hasil ilmu yang beliau ajarkan kepada saya. Moga Allah rahmati hidup cikgu sekeluarga sepanjang hayat. Moga Allah rahmati cikgu dengan limpahan rahmat yang tidak bertepi. Terima kasih dengan didikan cikgu yang lembut tapi tegas. Saya suka sangat, dan saya menurutinya ( walaupun ada modified ikut kesesuaian hehehe ).

Semoga cikgu panjang umur dengan penuh keberkatan. Amiin.

Setelah beberapa langkah berpisah dengannya, saya berkata kepada isteri saya yang cantik itu..." Mungkin 15 ke 20 tahun akan datang akan ada anak murid saya yang akan datang tegur saya macamana saya tegur cikgu Sharom tadi..."




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mengenai Saya

Foto saya
SK LKTP ULU TEBRAU, SMK ULU TEBRAU, SM DATO' JAAFAR, SMK TELOK DATOK,UMS, ROTU UMS,::: 507,501, SKELERUPT, GWI IND, INCHEM IND, PLASTIC IND, STEEL IND, B. PAVES CONSULT, SMKTD, SMIH>>>