Tinggalkan Pautan Anda

Khamis, 21 Oktober 2010

Perkembangan Pembinaan Blok Baru SMIH

18 Oktober 2010

Setelah beberapa minggu tanpa sebarang aktiviti pembinaan, hari ini muncul beberapa individu beserta peralatan yang tidak saya kenali melakukan sesuatu ke atas struktur konkrit di bahagian tapak runtuhan.

Saya sendiri tidak pasti dengan apa yang mereka lakukan. Cuma jika menurut pandangan saya mungkin mereka mengkaji struktur batuan dan tahap mampatan bawah tanah sebelum pembinaan dilaksanakan.

Itupun setelah saya melihat beberapa batang besi dibenamkan ke dalam tanah pada satu bahagian lubang.

Namun perkara yang masih menimbulkan kerisauan ialah tahap keselamatan pelajar di persekitaran tapak pembinaan. Tiada sebarang tanda amaran mahupun halangan yang dapat mencegah pelajar ataupun murid sekolah rendah dari memasuki atau merapati kawasan tapak pembinaan. Sebarang kemalangan boleh berlaku bila-bila masa jika dibiarkan.

Semoga keadaan ini tidak berpanjangan kerana ia melibatkan soal keselamatan anak-anak kita. Jangan sudah terhantuk baru nak tergadah. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidak berguna.

Ini bukan lubang "golf", sebaliknya lubang yang digali untuk memasukkan batang besi yang saya maksudkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mengenai Saya

Foto saya
SK LKTP ULU TEBRAU, SMK ULU TEBRAU, SM DATO' JAAFAR, SMK TELOK DATOK,UMS, ROTU UMS,::: 507,501, SKELERUPT, GWI IND, INCHEM IND, PLASTIC IND, STEEL IND, B. PAVES CONSULT, SMKTD, SMIH>>>